Kauwenhof 12

3435 SN Nieuwegein

030-6040414

Bij spoed toets 9

Organisatie

foto pand

Organisatie

Uw gezondheid, ons belang

In 1979 hebben hulpverleners samen met betrokkenen uit de buurt de Stichting Wijkgezondheidszorg Doorslag/Stadscentrum opgericht. De stichting is samen met de Stichting Farmaceutische Dienstverlening, eigenaar van het gezondheidscentrum en de apotheek. Samen vormen zij Gezondheidscentrum de Roerdomp.

Zowel het gezondheidscentrum als de apotheek zijn stichtingen zonder winstoogmerk. Alle financiële middelen die ons tot beschikking komen worden toegewend aan het verlenen van optimale eerstelijnszorg. Ons enige belang is uw gezondheid.

Alle zorg onder één dak. In loondienst bij Gezondheidscentrum de Roerdomp zijn onder meer de huisartsen, centrumassistentes, praktijkondersteuners, fysiotherapeuten, apothekers, apotheekassistentes, directie en administratieve krachten.

Met de externe zorgverleners en zorginstanties zijn samenwerkingsverbanden tot stand gebracht om hun zorg onder de vleugels van het gezondheidscentrum aan te kunnen bieden. Op die manier kunnen wij u een zo volledig mogelijk zorgpakket onder één dak aanbieden.
Externe zorgpartners verzorgen binnen het gezondheidscentrum onder meer logopedie, dieetadvies en bloed- en urineonderzoek (Saltro Diagnostisch Centrum).

Organisatie

Heeft u een vraag over een factuur of betalingsherinnering, dan kunt u zich wenden tot de administratie via het algemene nummer (030) 604 04 14.
De afdeling administratie is bereikbaar op maandag, dinsdagochtend en donderdag.
Mocht u een rekening contant willen betalen, dan kunt u ook pinnen aan de balie van het gezondheidscentrum.

Mailadres:
clientenraad@roerdomp.nl
Postadres:
Kauwenhof 12, 3435 SN Nieuwegein, t.a.v. Cliëntenraad

Cliëntenraad
De Cliëntenraad behartigt binnen het gezondheidscentrum de (gemeenschappelijke) belangen van cliënten. In de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ) is dit wettelijk vastgelegd. De wet geeft cliëntenraden een formele stem (d.m.v. advies- en instemmingsrecht) in de organisatie.

De Cliëntenraad volgt het beleid van het gezondheidscentrum op de voet en is gesprekspartner over onderwerpen die van invloed zijn op een goede zorgverlening. Zij behartigt uw belangen en adviseert het bestuur over zaken waar u als cliënt mee te maken heeft. Een goede samenwerking tussen Cliëntenraad, bestuurder en Raad van Toezicht van het gezondheidscentrum draagt bij aan een goede kwaliteit van de zorg. Denk bijvoorbeeld aan de wijze waarop informatie aan u wordt gegeven, de inrichting van wachtkamer, openingstijden, hoe u een medewerker kunt bereiken en gebruik van het Patiëntportaal (e-health, afspraak maken, herhaalrecepten, laboratoriumuitslagen e.d.)

Hoe meer de Cliëntenraad van u hoort, hoe beter zij haar werk kan doen. Met uw reactie wordt vanzelfsprekend zorgvuldig omgegaan.

De Cliëntenraad bestaat momenteel uit mevrouw Briëlle Mooijenkind en mevrouw Nicole van Nimwegen. Er is een vacature voor een derde lid.

Gezondheidscentrum de Roerdomp

Gezondheidscentrum de Roerdomp biedt een breed pakket aan eerstelijns zorg onder één dak

In 1979 hebben hulpverleners samen met betrokkenen uit de buurt de Stichting Wijkgezondheidszorg Doorslag/Stadscentrum opgericht. De stichting is samen met de Stichting Farmaceutische Dienstverlening, eigenaar van het gezondheidscentrum en de apotheek. Samen vormen zij gezondheidscentrum de Roerdomp.

Uw gezondheid, ons belang

Zowel het gezondheidscentrum als de apotheek zijn stichtingen

In het gezondheidscentrum en de apotheek is Stefanie Bloemendal  (directeur) de verantwoordelijke voor de dagelijkse gang van zaken. Het hoogste orgaan van de stichtingen is de Raad van Toezicht.

Een klacht of geschil

Heeft u een klacht over (een medewerker van) de huisartsenpraktijk of apotheek, dan bespreekt u dit in eerste instantie met hem of haar. Een klacht kan te maken hebben met uw behandeling, bejegening of met bijvoorbeeld de telefonische bereikbaarheid van de zorgaanbieder.

Als uw zorgaanbieder niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij uw klacht ook niet proberen op te lossen.

Komt u er samen niet uit dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris van SKGE. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Als de bemiddeling niet is geslaagd, kunt u besluiten uw klacht in te dienen bij de geschilleninstantie van de betreffende zorgaanbieder. Voor meer informatie en het klachtenformulier gaat u naar de website: www.skge.nl

Klik hier voor een uitgebreide beschrijving van de klachtenregeling van de huisartsenzorg en apotheek

Klacht over de fysiotherapeut

Heeft u een klacht over fysiotherapie, dan verloopt de klachtenafhandeling via de Klachtencommissie fysiotherapie van het KNGF

Klachtencommissie fysiotherapie van het KNGF is een onafhankelijke commissie. De commissie beoordeelt uw klacht over een fysiotherapeut. Als u het wilt kan de klachtencommissie een externe bemiddelaar inschakelen. De bemiddelaar gaat proberen de klachten tussen u en de fysiotherapeut op te lossen. Wilt u geen bemiddeling of heeft de bemiddeling niks opgeleverd? Dan start de klachtencommissie de klachtenprocedure. De procedure begint met een schriftelijk onderzoek. Daarna zal er een zogeheten ‘mondelinge behandeling’ zijn tijdens een zitting.

Wat is het doel van een klachtencommissie?

De klachtencommissie onderzoekt de klacht en geeft vervolgens een oordeel. De commissie kan aanbevelingen doen aan de fysiotherapeut hoe de klacht in de toekomst voorkomen kan worden. De fysiotherapeut is verplicht om op deze aanbevelingen te reageren, maar hoeft ze niet op te volgen. Het doel van de klachtencommissie is dus vooral om de fysiotherapeut op zijn of haar professionaliteit aan te spreken. De commissie kan geen schadevergoeding eisen of een straf opleggen.

Heeft u meer vragen over hoe en bij welke instantie je de klacht het beste kunt indienen? Neem dan contact op met de klachtencommissie van het KNGF.

Secretaris Klachtencommissie KNGF 
Postbus 248 3800 AE Amersfoort 
Telefoonnummer: 033 – 467 29 00

Deze folder is bedoeld om u te informeren over u rechten en onze plichten die gelden op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst.
Persoonsgegevens en privacy

Wetenschappelijk onderzoek door Huisartsen

Uw huisarts doet mee aan het Landelijk Informatie Netwerk Huisartsenzorg. Dit is een landelijk wetenschappelijk onderzoek naar verrichtingen van uw huisarts. In de folder leest u wat er met uw gegevens gebeurd.
NIVEL patiëntenfolder

Het NIVEL verricht gedurende 2021 en 2022 onderzoek naar de lange termijn klachten van mensen na een Corona besmetting. De huisartsen van de Roerdomp geven hieraan uw medewerking. Dit kan betekenen dat u een uitnodiging krijgt om hieraan mee te werken. Wilt u hierover meer lezen ga dan naar deze website van het NIVEL.

De huisartsen doen in 2022 mee aan een onderzoeksoor het WKZ/UMCU naar het voorkomen van het RS virus bij kinderen onder de 2 jaar. Wilt u meer weten klik dan hier

Kwaliteit

Veilig incident melden (VIM)

Iedere medewerker in Gezondheidscentrum de Roerdomp meldt sinds 2007 (bijna) incidenten die plaatsvinden waar een patiënt of collega bij betrokken is. Het doel hiervan is om de achterliggende oorzaken van het (bijna) incident op te sporen, hiervan te leren en een herhaling te voorkomen. We willen hiermee bijdragen aan een veilige omgeving voor onze patiënten en voor onszelf. Om dit te bereiken is het belangrijk dat er een cultuur heerst, waarin het melden van incidenten geaccepteerd wordt. Het gaat niet om de persoon, die bij een incident betrokken was, maar om het proces. Vooral als bepaalde incidenten meerdere malen voor komen, dient het onderliggende proces geanalyseerd en geoptimaliseerd te worden. 

Elke medewerker/werkplek beschikt over een digitaal meldformulier dat eenvoudig is in te vullen. Meldingen worden centraal verzameld, geanalyseerd en gecodeerd door de VIM commissie. Mocht er een trend zichtbaar zijn in een bepaald soort incident (zoals bv herhaalmedicatie), dan wordt door de VIM commissie aan de organisatie aangegeven dat het nodig is dit proces te verbeteren. 

Positief Incident Melden

Geïnspireerd door het Engelse Learning From Excellence zijn we recentelijk gestart met het leggen van de focus op positieve dingen die goed gaan in onze organisatie. Dit met als doel om een positievere sfeer te creëren met toename van onderling waarderen en persoonlijke motivatie.

Hiervoor is het Positief Incident Melden – Leren van het goede, ontwikkeld.

Indien je van mening bent dat er iets op een erg goede manier heeft plaatsgevonden, dan kan je dit de organisatie en of die persoon dit laten weten. Zo proberen we de dingen die we goed doen, vaker te doen!

Accreditatie

Accreditatie is een kwaliteitswaarborg / certificering. Dit betekent dat we goede kwaliteit leveren en ook actief zijn om ons eigen werk te verbeteren. Deze accreditatie wordt jaarlijks herhaald. Kortom, u bent en blijft verzekerd van goede zorg in onze praktijk en u kunt erop vertrouwen dat we kritisch naar onszelf kijken en onszelf voortdurend proberen te verbeteren. 

Ter bevordering en behoud van hoge kwalitatieve zorg is de huisartsenzorg NPA geaccrediteerd en is geaccrediteerd door het Nederlands Huisartsen Genootschap.

 

Het hoogste orgaan van Gezondheidscentrum de Roerdomp is de Raad van Toezicht.
De onafhankelijke leden van de Raad van Toezicht toetsen of de doelstellingen in de praktijk van het werk worden gerealiseerd. De Raad heeft tevens de eindverantwoordelijkheid voor Gezondheidscentrum de Roerdomp. Aan de functie van de leden van de Raad van Toezicht is een kleine vergoeding verbonden.

De Raad van Toezicht bestaat uit de volgende leden:

  • Dhr. H. van Vliet, voorzitter
  • Dhr. A.P.J. Höppener, vicevoorzitter
  • Dhr. C.F.M. Gevers, penningmeester
  • Dhr. H.J. Bellers
  • Dhr. M.P. Vogel
  • Dhr. C.R.W. Mulder

Binnen het gezondheidscentrum wordt intensief samengewerkt door alle disciplines. Daardoor kunnen wij u beter afgestemde zorg leveren. Daarnaast werken wij ook nauw samen met diverse organisaties buiten het gezondheidscentrum.

Gezondheidscentrum de Roerdomp werkt onder meer samen met:

In Gezondheidscentrum de Roerdomp werken diverse zorgverleners nauw samen om zo goed mogelijke zorg te kunnen bieden. Indien het noodzakelijk is voor de behandeling van de patiënt, kan uitwisseling van gegevens tussen huisartsen onderling, met andere zorgverleners in het gezondheidscentrum en met apotheek de Roerdomp (mits dit uw vaste apotheek is), plaatsvinden.

Mocht u daar bezwaar tegen hebben, dan verzoeken wij u dit schriftelijk aan ons door te geven. Uw bezwaar wordt dan opgenomen in uw patiëntendossier.

Tijdens avond nacht en weekenden wordt samengewerkt met de Huisartsenpost in het St Antonius ziekenhuis. Wilt u dat de huisarts op de HAP ook tijdens deze uren bij (een samenvatting van) uw medische gegevens kan, geeft u dan toestemming voor het LSP (landelijk schakelpunt).  Door u gebruikte medicatie, allergie voor medicijnen en een overzicht van uw gezondheidsproblemen zijn dan zo nodig op te vragen door de huisarts die dienst doet op de HAP. Maar alleen wanneer u vooraf daarvoor toestemming heeft gegeven.

Wilt u dit? Geef dit dan door aan de centrumassistente.

Meer informatie op www.vzvz.nl.

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

1
2
3
4
Last Page
Kunt u ook aangeven waarvoor?
Toestemming LSP Voor informatie zie:
https://www.volgjezorg.nl/toestemming *

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Om uw dossier te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U heeft hier binnenkort DigiD voor nodig.
 

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek 
– Verslaglegging 
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier binnenkort DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Voorletters
Achternaam
Geboortedatum
Email *
Telefoonnummer
Apotheek
Laten Bezorgen?
Medicijnen
Opmerkingen
Call Now Button Ga naar de inhoud