Kauwenhof 12

3435 SN Nieuwegein

030-6040414

Bij spoed toets 9

Overige zorgverleners

Roerdomp

Overige zorgverleners

Gezondheidscentrum de Roerdomp is telefonisch bereikbaar van 8.00 uur -12.30 uur en van 13.30-16.30 uur. De balie is open van 8.00 uur – 12.30 uur en van 16.30 uur – 17.00 uur. Wij zijn altijd voor spoed bereikbaar door in het keuzemenu optie 9 te kiezen. Via ons patiëntenportaal of de Zorg4Nieuwegein app kunt u ons de hele dag bereiken.

Alle zorg onder één dak. In loondienst bij Gezondheidscentrum de Roerdomp zijn onder meer de huisartsen, centrumassistentes, praktijkondersteuners, fysiotherapeuten, apothekers, apotheekassistentes, directie en administratieve krachten.

Met de externe zorgverleners en zorginstanties zijn samenwerkingsverbanden tot stand gebracht om hun zorg onder de vleugels van het gezondheidscentrum aan te kunnen bieden. Op die manier kunnen wij u een zo volledig mogelijk zorgpakket onder één dak aanbieden.
Externe zorgpartners verzorgen binnen het gezondheidscentrum onder meer logopedie, dieetadvies en bloed- en urineonderzoek (Saltro Diagnostisch Centrum).

Overige zorgverleners

De apotheek
Bij apotheek de Roerdomp kunt u onder meer terecht voor:

Medicijnen
begeleiding en bewaking van uw medicatie
zelfzorgmiddelen en adviezen
hulpmiddelen, zoals incontinentie- en diabetesartikelen
producten voor huidverzorging.
En natuurlijk voor al uw vragen over geneesmiddelen.
Waar vindt u ons?
Alphega apotheek de Roerdomp is onderdeel van gezondheidscentrum de Roerdomp. De apotheek bevindt zich in hetzelfde gebouw als het gezondheidscentrum, maar heeft een eigen ingang (Kauwenhof 10).

De apotheek is geopend op werkdagen van 8:30 tot 17:30 uur. Telefonisch zijn wij bereikbaar van 9:00 tot 12:30 uur en van 13:30 tot 17:30 op 030 6046853 of per e-mail apotheek@roerdomp.nl.

Spoedrecepten buiten openingstijden
Buiten onze openingstijden kunt u voor spoedeisende geneesmiddelen terecht bij de dienstapotheek in het St. Antonius Ziekenhuis (Koekoekslaan 1, Nieuwegein). 

In het weekend van 9:30 tot 18:00 uur en iedere avond tot 22:00 uur, kunt u de dienstapotheek bereiken via de hal van het ziekenhuis. Buiten deze tijden via de dienstapotheek in Utrecht, Burgemeester Fockema Andrealaan 60, 3582 KT Utrecht, 030 2144583.

Medicatiebewaking
Onze dienstapotheek werkt nauw samen met apotheek de Roerdomp. Uw medicijngegevens zijn daar beschikbaar voor de dienstdoende apotheker en er is terugrapportage naar uw eigen apotheek en naar uw huisarts. Zo blijft uw medicatie dossier compleet en kunnen ongewenste interacties tussen verschillende medicijnen worden voorkomen.

Geeft u toestemming voor het LSP, dan zijn uw medicatiegegevens altijd opvraagbaar door andere zorgverleners. Ook buiten kantoortijden.

Inloopspreekuur
We hebben elke woensdag van 11.00 – 12.00 uur een inloopspreekuur. U kunt natuurlijk altijd een afspraak maken voor een gesprek op een ander tijdstip.

Alphega apotheek

Apotheek de Roerdomp is onderdeel van de formule van Alphega Apotheken Nederland. Alphega apotheken werken samen, om zo goed mogelijke zorg, service en kwaliteit te leveren. Via Alphega Apotheken Nederland hebben wij ook een eigen website: apotheekderoerdomp.nl.
De apotheek heeft een DEKRA keurmerk voor HKZ certificering, wat instaat voor een hoge mate van kwaliteit.

Herhaalservice
Bij herhaalservice zetten wij iedere 3 maanden uw chronisch gebruikte medicatie voor u klaar. U ontvangt een mailtje van ons als u de medicatie kunt komen afhalen. Wilt u hiervan gebruikt maken meld dat dan even in onze apotheek, dan regelen we dat voor u.

Gegevens up to date houden
Krijgt u een ander mail adres: geeft u dit dan door aan de apotheek. We gebruiken uw mail adres om door te geven wanneer uw medicatie voor u klaar staat.

Gaat u op reis en gebruikt u medicijnen?
Kijk dan even op de site van het CAK voor informatie.

Vooral indien uw opioiden, slaapmedicatie, medicijnen voor ADHD of andere psychofarmaca gebruikt kan dit van belang zijn.  Doe dit ruim op tijd. voor sommige middelen moet u een officiële verklaring aanvragen.

Informatie over vaccinaties en malariaprofylaxe vindt u bij de GGD.

Medicijninfo
Voor algemene informatie over medicijnen verwijzen wij u graag naar de site www.apotheek.nl. Hier kunt u uitgebreid zoeken naar alle soorten medicatie, klachten & ziektes en zorg & gebruik.

Ook op thuisarts.nl vindt u medicatie over diverse klachten en ziektes en de medicijnen die daarbij kunnen worden voorgeschreven.

Kwaliteit

Veilig incident melden (VIM)

Iedere medewerker in Gezondheidscentrum de Roerdomp meldt sinds 2007 (bijna) incidenten die plaatsvinden waar een patiënt of collega bij betrokken is. Het doel hiervan is om de achterliggende oorzaken van het (bijna) incident op te sporen, hiervan te leren en een herhaling te voorkomen. We willen hiermee bijdragen aan een veilige omgeving voor onze patiënten en voor onszelf. Om dit te bereiken is het belangrijk dat er een cultuur heerst, waarin het melden van incidenten geaccepteerd wordt. Het gaat niet om de persoon, die bij een incident betrokken was, maar om het proces. Vooral als bepaalde incidenten meerdere malen voor komen, dient het onderliggende proces geanalyseerd en geoptimaliseerd te worden. 

Elke medewerker/werkplek beschikt over een digitaal meldformulier dat eenvoudig is in te vullen. Meldingen worden centraal verzameld, geanalyseerd en gecodeerd door de VIM commissie. Mocht er een trend zichtbaar zijn in een bepaald soort incident (zoals bv herhaalmedicatie), dan wordt door de VIM commissie aan de organisatie aangegeven dat het nodig is dit proces te verbeteren. 

Positief Incident Melden

Geïnspireerd door het Engelse Learning From Excellence zijn we recentelijk gestart met het leggen van de focus op positieve dingen die goed gaan in onze organisatie. Dit met als doel om een positievere sfeer te creëren met toename van onderling waarderen en persoonlijke motivatie.

Hiervoor is het Positief Incident Melden – Leren van het goede, ontwikkeld.

Indien je van mening bent dat er iets op een erg goede manier heeft plaatsgevonden, dan kan je dit de organisatie en of die persoon dit laten weten. Zo proberen we de dingen die we goed doen, vaker te doen!

Accreditatie

Accreditatie is een kwaliteitswaarborg / certificering. Dit betekent dat we goede kwaliteit leveren en ook actief zijn om ons eigen werk te verbeteren. Deze accreditatie wordt jaarlijks herhaald. Kortom, u bent en blijft verzekerd van goede zorg in onze praktijk en u kunt erop vertrouwen dat we kritisch naar onszelf kijken en onszelf voortdurend proberen te verbeteren. 

Ter bevordering en behoud van hoge kwalitatieve zorg is de huisartsenzorg NPA geaccrediteerd en is geaccrediteerd door het Nederlands Huisartsen Genootschap.

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

1
2
3
4
Last Page
Kunt u ook aangeven waarvoor?
Toestemming LSP Voor informatie zie:
https://www.volgjezorg.nl/toestemming *

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Om uw dossier te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U heeft hier binnenkort DigiD voor nodig.
 

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek 
– Verslaglegging 
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier binnenkort DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Voorletters
Achternaam
Geboortedatum
Email *
Telefoonnummer
Apotheek
Laten Bezorgen?
Medicijnen
Opmerkingen
Call Now Button Ga naar de inhoud